İlkel taşımacılıkta kullanılan ve yakıt tasarrufu bir hayli yüksek olan at arabaları yeniden trafikte seyretmeye başladı. Kentte çevreyi kirlettiği için tedavülden kaldırılan at arabaları şimdilerde şehirlerarası karayollarında otomobillerin arasına karışarak trafikte seyrediyor.

Bir zamanlar şehir içerisinde nakliye işlerinde kullanılan ve daha sonra belediye tarafından çevreyi kirlettikleri gerekçesi ile kaldırılan at arabaları bu sıralar revaçta. İlkel taşımacılıkta kullanılan ve yakıt tasarrufu bir hayli yüksek olan at arabaları yeniden trafikte seyretmeye başladı.

Muş-Hasköy karayolu güzergahında seyreden at arabası motorlu taşıtlara aldırmadan ulaşımda hala kullanılabildiğini ve yakıt tasarrufu konusunda avantajlı bir vasıta olduğunu gösteriyor.

Eskiden taşımacılık işlerinin büyük bir kısmını sağlayan at arabaları 21’inci yüzyılda hala ilkel araç olarak kullanılıyor. Sebze ve meyve üreticilerinin bir kısmı bahçe ve tarla işlerini yaparken ulaşım konusunda at arabalarını kullanmayı tercih ediyorlar.

Özellikle yaz döneminde domates, biber, patlıcan, kavun ve karpuz gibi ürünlerin at arabalarında mahalle aralarında dolaştırılıp satıldığı gözleniyordu. Şimdilerde ekim işleri ile ilgilenen vatandaşlar tarlalarda elde ettikleri ürünleri yine at arabaları ile mahalle aralarında dolaştırmaya devam ediyorlar.

Şehirler arası karayolunda trafikte seyreden at arabasını gören vatandaşlar bu devirde at arabası ile taşımacılık yaparak yaşantısını sürdürenlerin olmasını ilginç olarak yorumladı.

At arabacılar, taşımacılık iş yaparak geçimlerini bu yoldan sağlamaya çalışıyorlar. İmkanlarının kısıtlı olmasından dolayı at arabacılığı yapmak zorunda olduklarını belirten at arabacıları, maddi durumlarının iyi olması halinde nakliye işlerine teknolojik vasıtalarla gireceklerini de sözlerine eklediler. Ancak at pisliklerinin olması ve at arabalarının trafikte yoğun olan bölgelerde de seyretmesi ile bu pisliklerin şehrin merkezine kadar gelmesi tepkilere neden oluyor.

 Muşun Sesi Gazetesi