Muş Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığı ile ABİGEM’in ortaklaşa düzenlediği ‘Hizmet Sektöründe Müşteri Memnuniyeti’ konulu seminere katılan firma sahiplerine teşekkür belgesi verildi.
Avrupa Birliği İş Geliştirme Merkezleri (ABİGEM) ile Muş Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığının (MTSO) ortaklaşa düzenlediği müşteri memnuniyeti semineri iki gün süre ile devam etti. Önceki gün Halk Eğitim Merkezinde, işletmecilerin daha iyi bir müşteri potansiyeline sahip olması ve alanlarında farklılıklarını sergilemeleri amacı ile düzenlenen seminere Muş’ta faaliyet yürüten çeşitli sektörlerin temsilcileri katılmıştı.
Hizmet Sektöründe Müşteri Memnuniyeti ile ilgili olarak düzenlenen ve iki gün süren seminer katılımcılarına Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığı tarafından dün saat 14.00’te Halk Eğitim Merkezinde düzenlenen törenle teşekkür belgeleri verildi.
Halk Eğitim Merkezinde düzenlenen seminerde katılımcıları bilgilendiren Erzurum ABİGEM Uzmanı Bahri Aydın, “Müşteri kimdir? İç ve dış müşteri kavramları, Toplam kalite yönetimi perspektifinde müşteri ve müşteri odaklı kurum kültürü, Hizmet sunumu ve kalite metrikleri, Profesyonel hizmet sunumu yapan kişilerin yetkinlikleri, Müşteri ilişkilerinde “yani-çünkü-yoksa” kavramları, Beklenen / ayarlanan / düşünülen / sunulan memnuniyet farklılıkları, Oluşturulan memnuniyetin eksik ve geliştirilmesi gereken yanlarının çıkarılması, Müşteri memnuniyeti / memnuniyetsizliği; ayrıntıların yaratacağı farklılıklar, “Sürpriz kalite” yaratabilmek ve yaşatabilmek, %100 mutlu müşteri yaratabilmenin yolları ve uygulamaları, Müşteri ilişkilerinin yönetimi, Müşteri tatmini gerekleri, İnsanların genel ihtiyaçları; müşterileri etkileyen faktörler, Mesleki araçlar ve satış becerileri; iletişim-dinleme-sunum-beden dili, Yüksek performansı yakalayabilmek için kişisel nitelikler listesi, Müşteriye tanınması gereken şanslar ve kişisel görüşmelerde dikkat edilecek hususlar, İletişim etkinliği için yapılması / yapılmaması gerekenler, İnsan tiplemeleri ve özellikleri, Müşteri ihtiyaçları analizi ve verileri kullanma, Müşteri çeşitleri ve uygun davranış biçimlerinin geliştirilmesi, Müşteri itirazlarını karşılama yöntemleri, Müşteri ilişkileri platformu; vizyonumuz ne kadar geniş olmalı, Ne istiyoruz / ne istiyorlar? Nasıl yapacağız? Müşteriyi tanımak, tanımlamak ve fiziksel birliktelik. Müşteri odaklı davranış geliştirmek, Müşterilerin değerleri; her müşteri aynı değerde midir? İnsanları kendimiz gibi düşündürmenin yolları, Müşteri uğurlama ve sadakati yaratma” konularında çeşitli bilgiler aktarıldı.
Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığı tarafından iki gün olarak gerçekleştirilen seminer sonucunda, katılımcı firmalara teşekkür belgesi verildi.
Muş`un Sesi Gazetesi
Tekstil Atölyesi Şiddetli Yağışların Ardından Sular Altında…
Mart 23, 2024 1:35 AM