Karasu nehri üzerinde, geçen yıl başlayan yeni köprü yapımı işi, ödenek çıkmadığından sürüncemede kaldı. Yeni köprü yapımı çalışmalarında, eski köprünün ayakları 8 metre açığa çıktı. Eski köprünün ayaklarından 2 tanesi eğilmeye başlayarak, hafif tonajlı araçların geçişinde bile sallanması dikkat çekti.
Karasu nehri üzerinde, geçen yıl başlayan yeni köprü yapımı işi, ödenek çıkmadığından sürüncemede kaldı. Yeni köprü yapımı çalışmalarında, eski köprünün ayakları 8 metre açığa çıktı. Eski köprünün ayaklarından 2 tanesi eğilmeye başlayarak, hafif tonajlı araçların geçişinde bile sallanması dikkat çekti. Yeni köprü yapımında, eski köprünün ayaklarının bulunduğu yerde, toprak alınarak 8 metre derinliğe inildi. Eski köprünün ayaklarının ikisinin eğilmeye başladığı, bu nedenle de risk teşkil ettiği görüldü. Hafif tonajlı araçların geçişinde bile, oldukça sarsılan köprüdeki risk dikkat çekti. Risk teşkil eden eski köprü için, ne gibi önlemler alınacağı merak konusu. 14 metre genişliğinde inşa edilen yeni köprünün 5 ayağı olacak. 3 ayağı tamamlanan köprünün, 2 ayağı da önümüzdeki günlerde tamamlanacak. Ancak, ödenek çıkmadığı için bu yıl kirişlerin köprü üzerine konulamayacağı ve dolayısı ile de, köprünün bu yıl hizmete açılmasının söz konusu olmadığı belirtildi. Fiber Bager İnşaat Ortak Girişim tarafından inşa edilen yeni köprü için ödenek çıkmadığından, işin sürüncemede kaldığını ve çok ağır gittiğini söyleyen firma çalışanları, ödenek çıkmadığından köprünün son iki ayağını da yapıp, bu yıl ki çalışmayı bitireceklerini belirttiler. Eski köprünün büyük risk teşkil ettiğini ifade eden firma çalışanları, eski köprünün ayaklarının eğilmeye başladığını, yeni köprü bu yıl hizmete açılmadığı takdirde, eski köprünün araç geçişlerinde büyük risk oluşturacağını ifade ettiler. Firma çalışanlarından Maşallah Yaymaz şunları söyledi; “Yeni köprünün yapımına geçen yıl başladık. Şu ana kadar 3 ayak bitti. Toplam 5 ayaktan oluşan köprünün 2 ayağını da önümüzdeki günlerde bitireceğiz. Ödenek çıkmadığından işler çok yavaş ilerliyor. Zaten son 2 ayağı da yapıp, bu yıl ki çalışmamızı noktalayacağız. Çünkü ödenek yok. Bunun yanında, eski köprünün ayaklarının eğildiğini görüyoruz. Bu da çok büyük risk taşıyor. Her araç geçişinde köprü hissedilir derecede sarsılıyor. Biz köprü çalışmasında, eski köprünün ayaklarından 8 metre derine indik. Şu anda eski köprünün ayaklarından ikisi eğilmeye başlamış durumda. Bu da araçlar için risk oluşturuyor. Bunun önleminin alınması lazım” dedi. Hikmet Önder ise; “Yağışlar başladığında, eski köprünün ayakları daha da açılacak. Su toprağı alıp götürecek. O zaman risk daha da fazlalaşacak. Ödenek çıkmadığından, bu yıl yeni köprü tamamlanamayacak. Yeni köprünün tamamlanamaması ise eski köprü için risk oluşturuyor. Acil olarak önlem alınması gerekiyor” dedi. Eski köprünün ayaklarından 8 metre derinliğe inilerek toprak alınması, köprü ayaklarının acaba boşlukta mı olduğunu akla getiriyor.
Muş Ovası Gazetesi