Skip to main content

Emniyet kemeri takmayana ceza

Muş Haber Fotoğrafı

Muş Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil Şube Müdürlüğü kentin çeşitli bölgelerinde sürücüleri emniyet kemeri takmaları konusunda uyarıyor. Şehir merkezinde sürücüleri emniyet kemeri takmaları yönünde uyaran trafik polisleri kısa süre sonra cezai müeyyideler uygulamaya başlayacak. Şehir merkezinde sürücülere kemer zorunluluğunu anlatan ekipler, aksi takdirde cezai müeyyideler uygulayacak.  Konu ile ilgili olarak Trafik Tescil Denetleme Şube Müdürlüğünden yapılan açıklamada; “Bilindiği gibi, ülkemizde her yıl binlerce trafik kazası meydana gelmekte ve oldukça yüksek oranlarda ölüm ve yaralanmalar olmaktadır. Trafik kazalarının azaltılması için değişik kurum ve kuruluşlar büyük çabalar sarf etmekte, ancak trafik kazaları arzu edilen seviyeye indirilememektedir. Kazalarda ölen sürücüler ve yolcuların önemli bir kısmının, kaza anında emniyet kemeri kullanmadıkları tespit edilmiştir. Uluslar arası araştırma ve tecrübeler göstermiştir ki, emniyet kemeri kullanılması yaralanma riskini ve derecesini ve ölüm sayısını büyük ölçüde azaltmaktadır. Dünya çapında yapılan araştırmaların sonuçlarına dayanarak, emniyet kemeri kullanımı % 0’dan % 100’e çıkarılırsa, ölü ve yaralı sayılarında % 47 – %60 arasında bir azalma olacağı sonucuna varılmıştır. Araçlarda yolculuk yapan kişilerin emniyet kemeri kullanmalarını sağlayarak, trafikte ölen ve yaralanma oranlarının büyük ölçüde azaltılabileceğini göstermektedir. Ülkemizdeki emniyet kemeri kullanım oranlarının tespiti amacıyla, Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı’na bağlı Trafik Araştırma Merkezi Müdürlüğü’nce Ankara ve Çankırı illerinde şehir içi ve şehir dışı alan çalışmaları yapılmıştır. Ayrıca, ülkemizdeki emniyet kemeri kullanım oranları hakkında mukayese yapılabilmesi amacıyla, gelişmiş ülkelerdeki emniyet kemeri kullanım oranları da Trafik Araştırma Merkezi Müdürlüğü’nce, üyesi olduğumuz uluslar arası kuruluş ve örgütlerle yapılan yazışmalar ve internet aracılığı ile yapılan araştırmalar neticesinde temin edilmiştir. Çalışma, trafik güvenliği konusunda üzerine görev düşen herkesin incelenmesine sunulmuştur. Bilgilendirmenin tek amacı sunulan bilginin uygulamada kullanılmasıdır. Araştırma kaynak göstermek kaydıyla, trafik güvenliğini geliştirme amaçlı (ilgili kurumların çoğaltarak çok sayıda personeline okutması, medya kanalıyla halkımızın bilgilendirilmesi, üniversitelerin ilgili bölümlerinde eğitim ve tez çalışmaları vb.) faaliyetlerinde kullanılabilir” denildi.

EMNİYET KEMERİ TAKMANIN FAYDALARI
Açıklamada “Saatte 50 kilometre hızdaki bir çarpmanın 4. kattan düşmeyle eşdeğer olduğu, emniyet kemeri takmamış yaralıların yüzde 70′ inin 50 kilometreden düşük bir hızda yol alırken yaralandığı yapışan çalışmalar sonucunda tespit edilmiştir. Doğru takılmış bir emniyet kemeri insan bedenini, çarpma etkisiyle vücutta meydana gelen sarsıntının kademe kademe azalmasını sağlayıp, çarpma etkisini vücut yapısındaki en güçlü noktalara yönelterek, koltuktan fırlamayı engelleyerek, hassas ve en önemli organların yer aldığı kafa ve omuriliğin herhangi bir yere çarpmasını önleyerek koruyor. Üç noktalı emniyet kemerleri, otomobilde seyahat edenlerin ağır yaralanma risklerini yüzde 45, kamyonetlerde yüzde 60 oranında azaltıyor. Ölümlü kazalarda emniyet kemeri kullananların yüzde 24.8′i hiç zarar görmeden kazayı atlatırken, emniyet kemeri kullanmayanlarda bu oran yüzde 6.3′te kalıyor. Yapılan araştırmalara göre, emniyet kemeri kullanımı, arka koltukta meydana gelen ölüm ve yaralanmaların üçte ikisini, ön koltuktaki ölümlerin yüzde 6′sını önlüyor. Bütün ağır yaralanmalarda ise arka koltuk emniyet kemerleri yaralanmanın şiddetini yüzde 50 oranında azaltıyor” ifadelerine yer verildi.

KISA YOLCULUKLARDA EMNİYET KEMERİNİN ÖNEMİ
Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğünden yapılan açıklamada; “Birçok sürücü, kısa yolculuklarda emniyet kemerinin hiçbir işe yaramadığını düşünüyor, ancak emniyet kemeri kullanımını en çok gerektiren aslında kısa mesafeler oluyor. Çünkü ölümlü trafik kazalarının yüzde 80′i sürücülerin evlerine 30-35 kilometre uzakta ve saatte 55-60 kilometre hızın altında gerçekleşiyor. Ayrıca kazalardaki ölümlerin yüzde 35′i şehir içinde ve büyük olasılıkla günlük güzergâhlar üzerinde meydana geliyor. Emniyet kemeri kullanılmıyorsa 30 kilometre hızla çarpıldığında bile ağır yaralanma riski çok fazla oluyor.  Araştırmalar, emniyet kemeri takmamış yaralıların yüzde 70′ inin, 50 kilometreden daha düşük bir hızda yol alırken yaralandığını, 50 kilometre hızdaki bir çarpmanın, 4. kattan düşmeyle eşdeğer olduğunu ortaya koydu. Bazı sürücüler düşük hızdaki çarpmalarda araç içinde sıkıca tutunup etkiyi düşüreceğine inanıyor. Bunu yapmak için öncelikle saniyenin dilimlerini kullanabilmesi ve çok güçlü kol kaslarına sahip olması gerekiyor. Kol kasları 25 kilogramın üzerindeki bir güce çok fazla dayanıyor. Ancak bir duvara 50 kilometre hızla çarpma esnasında iki tonu geçen bir etki oluşuyor ve buna engel olmak için 75 kilogram güç gerekiyor. Kollar bunu engelleyemiyor, ancak 2,5-3 tonluk bir etkiye direnebilecek şekilde tasarlanan emniyet kemeri, kol ve bacakların parçalanmasını önleyebiliyor. Yapılan araştırmalar, kaza anında en iyi yerin aracın içi olduğunu ortaya koyuyor. Aracın dışına fırlatılma durumunda, ölüm riski 25 kat daha fazla oluyor. Araçtan fırlayan kişi, yumuşak ve yeşil çimlerin üzerine düşmüyor. Fırlama ile kişi aracın ön camına, kaldırıma, başka bir araca çarpabiliyor. Çarpmadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür. Araç kendi ağırlığının 30 katı bir kuvvetle frenlenir. Sürücü ve yolcular emniyet kemeriyle bağlı değillerse 80 kilometre süratle araç içinde harekete devam ederler. 30 milisaniye sonra sürücü koltuğuyla beraber 15 santimetre öne doğru fırlar. 44 milisaniye sonra sürücü göğüs kafesiyle direksiyona çarpar. 50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerinde, kendi ağırlıklarının 80 katı büyüklükte bir kuvvet etki eder. 68 milisaniye sonra sürücü 9 tonluk bir kuvvetle gösterge paneline çarpar. 92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber aynı anda kafasını ön cama çarpar, yolcu bu çarpmayla kafasına ölümcül bir darbe alarak camdan dışarı fırlar. 100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan sürücü tekrar aracın içine düşer. 110 milisaniye sonra sürücünün arkasında oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar aynı anda kendisi de sert bir darbe alır. 150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur. Cam, çelik, plastik parçaları yere düşer. 200 milisaniyeden daha kısa süre içerisinde her şey biter” denildi. Muş Ovası Gazetesi

Bir Cevap Yaz

Ekonomi Haberleri

Muş’ta trafiğe kayıtlı araç sayısı 37 bin 886 olarak açıklandı.

Muş’ta trafiğe kayıtlı araç sayısı Mart ayı sonu itibarıyla 37 bin 886 oldu.…

Tescilli Muş Lalesi’ne büyük ilgi

Muş’ta baharla birlikte çiçek açan laleler, ovayı kırmızıya bürüdü. Koparana 387 bin 141…

Muş Havalimanı, Mart Ayında 35 Bin 961 Yolcu Ağırladı

Muş Sultan Alparslan Havalimanı, geçen ay gerçekleşen iç hat yolcu trafiğiyle büyük bir…

Eğitim Haberleri

Liseler arası bilgi yarışmasında birincisi EML öğrencileri

Muş Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nden 9. sınıf öğrencileri Fatih Kandemir ve Muhammed…

Yaygın Anadolu İmam Hatip Lisesi’nden 2.lik

Muş Yaygın Anadolu İmam Hatip Lisesi’nin yetenekli öğrencisi İlayda ÇAMTOSUN, Erzurum’da düzenlenen Genç…

Üniversite öğrencileri fosil incelemesi yaptı

Muş Alparslan Üniversitesi (MAUN) Okulöncesi öğretmenliği 3. Sınıf öğrencilerinin “Erken Çocukluk Dönemi Çevre…

Kültür Sanat Haberleri

Geçmişten Geleceğe Muş

Muş’un köklü tarihine ışık tutacak önemli bir eser hazırlanıyor. Muşlu Dağcı Ömer Faruk…

Behzat Yel’in yeni şiir kitabı

Yazar ve şair Behzat Yel’in ilk şiir kitabı “Bir Soluk Nefes”, Liz Yayınları…

Arşın Mal Alan Opereti Sahnelendi

Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü repertuvarındaki Azerbaycanlı besteci…

Profesyonel internet sitesi için arayın..

Memleket Web Tasarım

 0532 514 50 57

  • Google Arama Kaydı
  • SEO Puanı Yüksek Tasarımlar
  • Türkçe Yönetim Paneli
  • Yedekleme Hizmeti

 

 

Haber ve İçerik Etiketleri

Haber Kategorileri