Skip to main content

Yollar güvende

Muş Haber Fotoğrafı

Muş İl Emniyet Müdürlüğüne bağlı ekipler şehir içi ve şehir dışı güzergâhlarda kurdukları yol kontrol noktaları ile araçlarda kontrol ve arama çalışmalarını devam ettiriyor. İl Emniyet Müdürlüğü tarafından devam eden yol kontrol arama tarama çalışmaları belirli aralıklar halinde il genelinde çeşitli noktalarda yapılmaya devam ediyor. Şehir giriş ve çıkışlarında sabit konumda yapılan yol kontrolleri, şehir içinde ise belirli aralıklarda yapılınca vatandaşlar arasında da bu durum memnuniyetle karşılanıyor. Muş’ta polis vatandaş ilişkisinin memnun edici boyutta olduğu dikkatlerden kaçmazken yapılan kontrollerin caydırıcı olduğunu savunan vatandaşlar ise, polise tam destek vermekle birlikte, polis huzur ve güven bakımından önemli bir görev üstlenmektedir. Yapılan yol kontrollerinin Muş’ta çeşitli yollarla suç işlemeye kalkışan kişi ya da kişilerin bu amaçlarından dolayı caydırıcı olması ile birlikte, yapılan yol kontrolleri sayesinde bu kişilerin yakalanabileceği korkusu, yine bu kişileri suç işlemekten vazgeçebilecek konuma sürüklüyor ifadelerine yer veriyor. Söz konusu yol kontrolleri olunca suça dolayısıyla yol kontrollerinin yerinde ve amacına uygun bir şekilde yapıldığı düşüncelerini doğru bir şekilde ifade eden, huzur öne sükûneti tercih eden vatandaşların haklılıklarını gözler önüne seriyor.
 
VATANDAŞ MEMNUN
İl Emniyet Müdürlüğünün, ilin asayiş ve huzurunu sağlamak amacıyla yaptığı sıkı kontrol ve aramalardan, vatandaş memnun. Vatandaşlar, emniyet ekiplerinin yaptıkları bu çalışmaların, kendilerinin huzuru için olduğunu ifade ederek, kontrol ve arama çalışmalarının sürekli yapılmasını istiyorlar. Polisin yaptığı sıkı çalışmalarla, Muş’un huzurlu bir kent olmasının sağlandığını belirten vatandaşlar, kurulan MESEM sistemiyle de, artık her şeyin izlenebildiğini ve kendilerini çok daha güvende hissettiklerini belirttiler.
 
KEMER KONTROLLERİ YAPILIYOR
Özellikle şehir içinde emniyet kemeri kullanma alışkanlığını vatandaşlara kazandırmak isteyen trafik polisleri, sıklıkla kemer uyarısında bulunuyorlar. Trafik polisleri, sürücülerin uyarılarını dikkate alarak hemen kemerlerini taktıklarını, ancak birkaç metre gittikten sonra, sürücülerin kemerlerini çıkarttıklarını belirttiler. Şimdilik sadece sürücüleri kemer konusunda uyarıda bulunmakla yetindiklerini söyleyen yetkililer, bu konuda cezai müeyyidelere de başlayacaklarını ifade ettiler.
 
EMNİYET KEMERİNİN FAYDALARI
Yetkililer, emniyet kemerinin önemine dikkat çekerek: “Saatte 50 kilometre hızdaki bir çarpmanın 4. kattan düşmeyle eşdeğer olduğu, emniyet kemeri takmamış yaralıların yüzde 70′ inin 50 kilometreden düşük bir hızda yol alırken yaralandığı yapışan çalışmalar sonucunda tespit edilmiştir. Doğru takılmış bir emniyet kemeri insan bedenini, çarpma etkisiyle vücutta meydana gelen sarsıntının kademe kademe azalmasını sağlayıp, çarpma etkisini vücut yapısındaki en güçlü noktalara yönelterek, koltuktan fırlamayı engelleyerek, hassas ve en önemli organların yer aldığı kafa ve omuriliğin herhangi bir yere çarpmasını önleyerek koruyor. Üç noktalı emniyet kemerleri, otomobilde seyahat edenlerin ağır yaralanma risklerini yüzde 45, kamyonetlerde yüzde 60 oranında azaltıyor. Ölümlü kazalarda emniyet kemeri kullananların yüzde 24.8′i hiç zarar görmeden kazayı atlatırken, emniyet kemeri kullanmayanlarda bu oran yüzde 6.3′te kalıyor. Yapılan araştırmalara göre, emniyet kemeri kullanımı, arka koltukta meydana gelen ölüm ve yaralanmaların üçte ikisini, ön koltuktaki ölümlerin yüzde 6′sını önlüyor. Bütün ağır yaralanmalarda ise arka koltuk emniyet kemerleri yaralanmanın şiddetini yüzde 50 oranında azaltıyor” ifadelerine yer verildi.
KISA YOLCULUKLARDAKİ ÖNEMİ
Yetkililerce yapılan açıklamada: “Birçok sürücü, kısa yolculuklarda emniyet kemerinin hiçbir işe yaramadığını düşünüyor, ancak emniyet kemeri kullanımını en çok gerektiren aslında kısa mesafeler oluyor. Çünkü ölümlü trafik kazalarının yüzde 80′i sürücülerin evlerine 30-35 kilometre uzakta ve saatte 55-60 kilometre hızın altında gerçekleşiyor. Ayrıca kazalardaki ölümlerin yüzde 35′i şehir içinde ve büyük olasılıkla günlük güzergâhlar üzerinde meydana geliyor. Emniyet kemeri kullanılmıyorsa 30 kilometre hızla çarpıldığında bile ağır yaralanma riski çok fazla oluyor.  Araştırmalar, emniyet kemeri takmamış yaralıların yüzde 70′ inin, 50 kilometreden daha düşük bir hızda yol alırken yaralandığını, 50 kilometre hızdaki bir çarpmanın, 4. kattan düşmeyle eşdeğer olduğunu ortaya koydu. Bazı sürücüler düşük hızdaki çarpmalarda araç içinde sıkıca tutunup etkiyi düşüreceğine inanıyor. Bunu yapmak için öncelikle saniyenin dilimlerini kullanabilmesi ve çok güçlü kol kaslarına sahip olması gerekiyor. Kol kasları 25 kilogramın üzerindeki bir güce çok fazla dayanıyor. Ancak bir duvara 50 kilometre hızla çarpma esnasında iki tonu geçen bir etki oluşuyor ve buna engel olmak için 75 kilogram güç gerekiyor. Kollar bunu engelleyemiyor, ancak 2,5-3 tonluk bir etkiye direnebilecek şekilde tasarlanan emniyet kemeri, kol ve bacakların parçalanmasını önleyebiliyor. Yapılan araştırmalar, kaza anında en iyi yerin aracın içi olduğunu ortaya koyuyor. Aracın dışına fırlatılma durumunda, ölüm riski 25 kat daha fazla oluyor. Araçtan fırlayan kişi, yumuşak ve yeşil çimlerin üzerine düşmüyor. Fırlama ile kişi aracın ön camına, kaldırıma, başka bir araca çarpabiliyor. Çarpmadan 26 milisaniye sonra ön tamponlar araca gömülür. Araç kendi ağırlığının 30 katı bir kuvvetle frenlenir. Sürücü ve yolcular emniyet kemeriyle bağlı değillerse 80 kilometre süratle araç içinde harekete devam ederler. 30 milisaniye sonra sürücü koltuğuyla beraber 15 santimetre öne doğru fırlar. 44 milisaniye sonra sürücü göğüs kafesiyle direksiyona çarpar. 50 milisaniye sonra araç ve içindekiler üzerinde, kendi ağırlıklarının 80 katı büyüklükte bir kuvvet etki eder. 68 milisaniye sonra sürücü 9 tonluk bir kuvvetle gösterge paneline çarpar. 92 milisaniye sonra sürücü yanındaki yolcuyla beraber aynı anda kafasını ön cama çarpar, yolcu bu çarpmayla kafasına ölümcül bir darbe alarak camdan dışarı fırlar. 100 milisaniye sonra direksiyon tarafından tutulan sürücü tekrar aracın içine düşer. 110 milisaniye sonra sürücünün arkasında oturan yolcu sürücü seviyesine yükselir ve kafasıyla sert bir darbe yapar aynı anda kendisi de sert bir darbe alır. 150 milisaniye sonra tekrar sessizlik egemen olur. Cam, çelik, plastik parçaları yere düşer. 200 milisaniyeden daha kısa süre içerisinde her şey biter” denildi. Muş Ovası Gazetesi

Bir Cevap Yaz

Ekonomi Haberleri

Muş’ta trafiğe kayıtlı araç sayısı 37 bin 886 olarak açıklandı.

Muş’ta trafiğe kayıtlı araç sayısı Mart ayı sonu itibarıyla 37 bin 886 oldu.…

Tescilli Muş Lalesi’ne büyük ilgi

Muş’ta baharla birlikte çiçek açan laleler, ovayı kırmızıya bürüdü. Koparana 387 bin 141…

Muş Havalimanı, Mart Ayında 35 Bin 961 Yolcu Ağırladı

Muş Sultan Alparslan Havalimanı, geçen ay gerçekleşen iç hat yolcu trafiğiyle büyük bir…

Eğitim Haberleri

Liseler arası bilgi yarışmasında birincisi EML öğrencileri

Muş Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nden 9. sınıf öğrencileri Fatih Kandemir ve Muhammed…

Yaygın Anadolu İmam Hatip Lisesi’nden 2.lik

Muş Yaygın Anadolu İmam Hatip Lisesi’nin yetenekli öğrencisi İlayda ÇAMTOSUN, Erzurum’da düzenlenen Genç…

Üniversite öğrencileri fosil incelemesi yaptı

Muş Alparslan Üniversitesi (MAUN) Okulöncesi öğretmenliği 3. Sınıf öğrencilerinin “Erken Çocukluk Dönemi Çevre…

Kültür Sanat Haberleri

Geçmişten Geleceğe Muş

Muş’un köklü tarihine ışık tutacak önemli bir eser hazırlanıyor. Muşlu Dağcı Ömer Faruk…

Behzat Yel’in yeni şiir kitabı

Yazar ve şair Behzat Yel’in ilk şiir kitabı “Bir Soluk Nefes”, Liz Yayınları…

Arşın Mal Alan Opereti Sahnelendi

Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü repertuvarındaki Azerbaycanlı besteci…

Profesyonel internet sitesi için arayın..

Memleket Web Tasarım

 0532 514 50 57

  • Google Arama Kaydı
  • SEO Puanı Yüksek Tasarımlar
  • Türkçe Yönetim Paneli
  • Yedekleme Hizmeti

 

 

Haber ve İçerik Etiketleri

Haber Kategorileri