Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığınca Türkiye genelinde olduğu gibi Muş’ta da düzenlenen ‘’Kadın Çiftçi Yarışması ‘’ İl finalinde, şaibe olduğu iddia edildi.
8 Mart Cuma günü Kültür Merkezinde düzenlenen etkinlikte, Muş Merkez ve İlçelerden birer yarışmacı katıldı. 6 yarışmacının bulunduğu Kadın Çiftçiler Yarışmasında. 1.Figen Elitaş (Korkut) 150 puan, 2.Leyla Güneş Eser (Bulanık), 3.Sibel Öğreten (Malazgirt-Gülkoru), 4.Ebru Pişkin (Hasköy-Düzkışla), 5.Zübeyde Kaçmaz (Merkez-Sungu Beldesi), 6.Esma Sever (Varto) olarak belirlendi. Yarışmadan bir gün sonra gazetemizi ziyaret eden ve yarışmada 3. olan Malazgirt İlçesinden Sibel Öğreten, yarışmada şaibe olduğunu belirterek, diğer tüm yarışmacıların haksızlığa uğradığını iddia etti. Öğreten, Korkut İlçesinden katılan ve birinci olan yarışmacının, çok rahat olması, slaytda gösterilen sorulara bakmadan ve daha soru sorulmadan cevapları işaretlediğini, yarışma başlamadan çok önceden de, söylentilerde Korkut İlçesinin birinci geleceğinin dillerde dolaştığını belirterek, kendilerinin haksızlığa uğradıklarını söyledi. Öğreten: “Madem ki daha önceden Korkut İlçesinin birinci geleceği belirlenmiş ise, bizleri İlçelerden neden buraya topladılar. Ben, böyle basit bir yarışmanın içerisinde yer aldığım için kendime kızıyorum. Yarışma başlamadan önce, Kültür Merkezinde prova yapılırken, slaytda sorulacak sorular ekrana geliyor. Daha sonra yarışmada, Korkut İlçesi daha soru sorulmadan cevapları işaretliyor ve 15 sorunun tümünü cevaplayarak birinci oluyor. Çok merak ediyorum, 22 Mayıs’ta yapılacak olan yarışmada Muş olarak nasıl bir derece alacağız. Bu haksızlığı kabul etmiyorum. Benim gibi diğer ilçelerden gelenler de, yarışmadaki ciddiyetsizliğe ve şaibeye tanıklık ettiler” dedi.
Muş Ovası Gazetesi


