Türkiye’nin çeşitli vilayetlerinde uygulanan Uzmanlaşmış Meslek Edindirme Merkezi Projesi (UMEM) Muş’ta da uygulanmaya başladı. Muş Ticaret ve Sanayi Odası Başkanlığı, Muş İŞKUR İl Müdürlüğü ve Muş Endüstri Meslek Lisesi Müdürlüğü tarafından yürütülen projeye kursiyerler yoğun ilgi gösterdi.
5 yıl süre ile devam edece olan uygulama hakkında basın mensuplarına bilgi veren Muş Ticaret ve Sanayi Odası Genel Sekreteri Hanifi Aydar, Muş’ta 20 kursun açıldığını ve bu kurslarda toplam 105 stajyerin eğitim gördüğünü ifade etti.
Muş Kurs yönetiminin Başkanlığını MTSO Genel Sekreteri Hanifi Aydar’ın yürüttüğü belirtilirken, yönetimde İŞKUR İl Müdürü Mikail Gökarslan’ın, Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürü Abdulselam Er’in ve Endüstri Meslek Lisesi Müdürü Ekrem Erliğ’in yer aldığı kaydedildi.
Firmaların stajyer talebi doğrultusunda yeni kurslar açacaklarını kaydeden TSO Genel Sekreteri Hanifi Aydar, yeni talep olarak elektrik alanında bir kurs açılacağını söyledi. Firmaların stajyer taleplerini MTSO’ya bildirmeleri halinde yeni kursları açmaya devam edeceklerini kaydeden Aydar, projenin asıl amacının istihdama katkı sağlamak olduğunu ve vasıflı eleman yetiştirmeyi hedeflediğini belirtti.
Proje kapsamında EML’ye 500 bin TL değerinde eğitim seti alındığını kaydeden Aydar, UMEM hakkında bazı bilgiler sundu.
Aydar, “Beceri’10 Uzmanlaşmış Meslek Edindirme Merkezleri (UMEM) Projesi Nedir? İstihdam sorunun altında yatan en önemli nedenlerden biri de ”mesleksizlik”dir. Türkiye’de vasıfsız işgücü fazlalığı olduğu görülmekte diğer yandan firmalar da kaliteli eleman bulma sıkıntısı çekmektedir. Bu kapsamda hem işsizlik oranını azaltmak hem de işgücü piyasasında arz talep uyuşmazlıklarından kaynaklanan işsizliğe çözüm getirmek amacıyla “Beceri’10 Uzmanlaşmış Meslek Edindirme Merkezleri (UMEM) Projesi” başlatılmıştır. Beceri’10 Uzmanlaşmış Meslek Edindirme Merkezleri (UMEM) Projesi, bir beceri kazandırma ve iş edindirme seferberliğidir. Beceri’10 Uzmanlaşmış Meslek Edindirme Merkezleri (UMEM) Projesi; Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve TOBB Ekonomi ve Teknoloji Üniversitesi (TOBB-ETÜ) arasında imzalanan protokol kapsamında pilot olarak 19 ilde hayata geçirilmiştir. Bugün ülke genelinde uygulanmaya başlamıştır” dedi.
Projenin bileni hakkında bilgi veren Aydar şunları söyledi:
Bu kapsamda projenin bileşenleri aşağıdaki gibidir:
1. Eğitim altyapısının güçlendirilmesi; Makine-teçhizat alımı, Müfredat revizyonu, Eğiticilerin eğitimi
2. İşgücü piyasası ihtiyaç analizi; İllerde işgücü piyasası ihtiyaç analizleri anketlerinin uygulanması, Firmalardan stajyer talebinin alınması
3. Eşleştirme çalışmaları; Kursiyer seçimi, Staja yerleştirme, Başarılı olanların işe yerleştirmesi
4. Yeni tasarlanan kursların uygulanması
UMEM projesinin kısaca uygulama planı ise aşağıdaki gibidir;
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Müsteşar yardımcısı, İŞKUR Genel Müdürü, Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü Genel Müdürü, TOBB Genel Sekreteri ve TOBB-ETÜ Rektöründen oluşan İcra Kurulu’nun oluşturulması,
İlgili Okul Müdürü, İŞKUR İl Müdürlüğü Temsilcisi, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Temsilcisi ile Oda Temsilcisinden oluşan ve yerel düzeyde faaliyet gösterecek Kurs Yönetimlerinin oluşturulması,
TOBB-ETÜ tarafından yapılacak olan “İşgücü Piyasası İhtiyaç Analizleri” doğrultusunda okulların donanım ihtiyaçlarının karşılanması,
“İşgücü Piyasası İhtiyaç Analizleri” kapsamında illerdeki işsizlik ve işgücü piyasasının mesleki ve teknik eğitim ihtiyacının tespit edilmesi ve bu doğrultuda illerdeki eğiticilerin eğitiminin yapılması
İŞKUR’a kayıtlı işsizlere bu doğrultuda teorik eğitim verilmesi,
İşsizlerin yerel düzeydeki “Kurs Yönetimlerinin” koordinasyonunda firmalarla eşleştirilerek, işsizlere pratik eğitim verilmesi,
Başarılı olanların sertifikalandırılarak, staj gördüğü işyerlerinde istihdam edilebilmesidir”. Muş`un Sesi Gazetesi