Şu anda 67 ilde faaliyet gösteren Teknosa’nın yılsonuna kadar, tüm illerde şube açacağı öğrenilirken, Teknosa ve İklimsa’nın her ürüne bir ağaç dikme mantığıyla Muş, Mersin-Anamur ve Muğla’da orman oluşturma kampanyası başlatacağı da edinilen bilgiler arasında yer aldı.
Dünya Perakende Ödülleri 2009’da ’En İyi Mağaza Tasarım’ dalında finale kalan Teknosa’nın Genel Müdürü Mehmet Nane, krizin fırsat ortamı sağladığını belirterek, “Sektörde daha önce gerçekleşen iki satın almayı biz yapmıştık. Kapımızı çalan olursa bu kez de boş döndürmeyiz” dedi. Dünyanın en büyük perakende organizasyonu Dünya Perakende Kongresi kapsamında düzenlenen Dünya Perakende Ödülleri 2009’da Teknosa; Nike, Harvey Nichols gibi dünya devleriyle birlikte ’En iyi Mağaza Tasarım’ dalında finale kaldı. Ayda 5 milyon müşteriyi ağırlayan elektronik perakende zinciri Teknosa, krizde yeni satın almalar gerçekleştirmeye yeşil ışık yaktı. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, krizin fırsat ortamı doğurduğunu ve bunu değerlendirmek için yeteri kadar güçleri bulunduğunu belirterek, “Bundan önce 2 satın alma yapmıştık. Şimdi biz gidip kimsenin kapısını çalmayız ama bizim kapımızı çalan olursa da boş çevirmeyiz” diye konuştu. Yurt dışında gerçekleştirdikleri Romanya operasyonunun ise kendileri açısından iyi sonuçlanmadığını belirten Nane, “Hálá doğru bir pazar ama biz doğru girmedik. Büyük dersler de aldık. Ancak iştahımızı koruyoruz. Kriz bitince yeni hamlelerimiz olacak” dedi. Nane, Teknosa’nın yurt dışına açılma hedefleriyle ilgili şu bilgileri verdi: “Ukrayna’da pazarı kokluyoruz. Romanya ve Bulgaristan’da sokak sokak bizzat ben gezdim. Öncelik bu iki ülkede. Onlar dışında Azerbaycan, Suriye, Bosna-Hersek, Arnavutluk, Makedonya, Hırvatistan, Mısır’ı da sayarsak 10 ülke ilgili alanımızda. Yurtdışına çıkmak için yabancı ortaklık da düşünebiliriz.”
HER ŞEHİRDE BULUNACAK
Nane, Türkiye’de yıl sonuna kadar toplam 7 bin 500 metrekarelik mağaza açacaklarını vurgulayarak, 10 milyar dolarlık pazarda Teknosa’nın payının beyaz eşya hariç yüzde 15 olduğunu söyledi. Nane, Teknosa’nın 67 ilde faaliyette olduğunu belirterek, “Fırsat olursa yıl sonuna kadar bile her ile girmiş olabiliriz. Mardin, Siirt, Hakkari’de de yer bakıyoruz” dedi. YEŞİL Teknosa projesi kapsamında dünyada ve Türkiye’de elektronik perakende sektöründe ilk defa geri dönüşümlü poşet kullanmaya başlayacaklarını ifade eden Mehmet Nane, “Yılda 10 milyon ürün satıyoruz. Bazı satışlarda çift poşet veriyoruz. Aylık poşet tüketimimiz 1 milyon civarında. Geri dönüşümlü poşetler neredeyse 2 katı daha fazla maliyetli. Ama çevreye katkı sağlamak istiyoruz. Ayrıca atık pilleri de topluyoruz” diye konuştu. Nane, Teknosa ve İklimsa’nın her ürüne bir ağaç dikme mantığıyla Muş, Mersin-Anamur ve Muğla’da orman oluşturma kampanyası başlatacağını da ekledi. Muş Ovası Gazetesi
Teknosa`dan orman kampanyası

Yorum Yapılmamış