Muş Tüketici Derneği, vatandaşları kapıda yapılan satışlarla ilgili uyardı.
Vatandaşların kapıdan yapılan satışlara karşı taksit sayısına ve ayaklarına gelen hizmete aldanarak yüksek fiyatlarda eşya aldıkları, aynı eşyaların Muş ilindeki mağazalarda daha düşük fiyatlara satıldığının unutulmaması gerektiğini belirten Muş Tüketici Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Melik Alak, ayrıca dolandırıcılıklara da dikkat çekti. Bazı satıcıların çekiliş bahanesiyle tüketicilere bazı evraklar imzalattıklarını ifade eden Melik Alak; “Son günlerde halktan gelen şikayetlerde; köylere gelinerek tanıtım maksadıyla çekiliş yaptırıldığı, halkın çekilişe katılmalarının istendiği, çekilişten hediye çıktığı, şu kağıdı imzalayın, denerek sözleşme imzalattırdığı ve böylece tüketicileri borçlandırıldığı ortaya çıktı. Yaptığımız incelemede tüketicinin 7 gün hiçbir gerekçe göstermeksizin cayma yapabileceği adresin verilmediği, sadece taksit kartı verildiği, 4077 Sayılı Kanun Gereğince tüketicinin kendi el yazısı ile imzalayıp tarihi atması gereken sözleşmenin bir örneğini tüketiciye verilmediğini tespit ettik” dedi.
İhtiyaç olmadığı sürece alışveriş yapılmaması gerektiğini altını çizen Melik Alak, alışveriş yapanların da İl Bilim Sanayi ve Teknoloji Müdürlüğü gelmemelerini veya 175 numaralı telefonu aramaları gerektiğini belirtti.
Şark Telgraf Gazetesi


