Muş Alparslan Üniversitesi’nde seçmeli Kürtçe ders verilmeye başlandı. İlk Kürtçe derse, Muş Alparslan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Nihat İnanç da katıldı. Rektör İnanç ve dekanların da katıldığı ilk seçmeli Kürtçe derse yoğun ilginin olduğu görüldü. 80 kişilik kontenjan düşünülen seçmeli Kürtçe dersine, 300 kişilik kontenjan ayrıldı. Ders verilecek sınıfın yetersiz kalması neticesinde, ders konferans salonunda verildi. Ders sonunda açıklama yapan Rektör Prof. Dr. Nihat İnanç: “Bildiğiniz gibi Fen Edebiyat Fakültesi bünyesinde, 4 yıllık lisans programı bünyesinde, Kürt Dili ve Edebiyatını kurmuştuk.
Bu Türkiye’de bir ilkti. Bu bağlamda, Kürt Dili ve Edebiyatı Bölümümüzde akademik yapılanmaya ilk önce başladık. İlk elemanımız TRT 6’da daha önce görev yapan Bilkent Üniversitesi’nde doktora eğitimine devam eden Ayhan Tek isimli arkadaşımız oldu. Bu arkadaşımız üniversite bünyesinde yapmış olduğumuz sınavı kazandı. Hemen akabinde Erzurum Atatürk Üniversitesi’nden Prof. Dr. Hasan Çiftçi’yi Muş Alparslan Üniversitesi’ne kazandırdık. Kendisini Kürt Dili ve Edebiyatı Bölüm Başkanı olarak atadık. Yapılandırmamız devam edecek. Akademik personel alımını hızlandıracağız. Bir taraftan da öğrencilerimizin beklentilerine ilk etapta cevap verebilmek için Kürtçe seçmeli ders açtık. Bu dersi açarken kontenjanı 80 kişi ile sınırlamıştık. Sizin de ders verilen salonda gördüğünüz gibi, öğrencilerin bir kısmı memleketlerinde olmasına rağmen, bu dersi tercih eden 300 kişi oldu. Yoğun talep karşısında ders salonumuzu değiştirip, konferans salonumuza almak zorunda kaldık. Öğretim Üyesi Ayhan Tek ve zaman zaman Bölüm Başkanı Ayhan Çiftçi dersleri sunacaklar. Gerek Türkçeyi ve gerekse Kürtçeyi akıcı bir dilde, akademik dilde konuşan arkadaşlarımızın. Öğrencilerimizin, bölge insanının yoğun olarak konuştuğu Kürtçeyi daha edebi bir şekilde konuşacaklarına katkı sunacaklarını sanıyorum” dedi. Muş Ovası Gazetesi


