Felsefe Grubu Dersleri Öğretmenliği yapacak öğretmen adayları, Milli Eğitim Bakanlığı´nda görev almak için harekete geçtiler. Yapılacak olan öğretmen atamaları için destek isteyen grup, Meclis´te grubu bulunan partileri ziyaret ederek her yerde hükümet üyelerine dertlerini dile getirdiler.
Aykut Tırşo, Kübra Yılmaz, Bahar Kaya aşındıramadık kapı bırakmayacaklarını ifade ederek Felsefe grubu öğretmenlerini eğitimin her basamağında görmek bu durumu ortadan kaldırmak adına büyük bir adım olacağını vurgulayarak yaptıkları yazılı açıklamada şunları söylediler: Eğitim ve öğretimdeki gelişim ve değişimler her toplumda olduğu gibi ülkemizde de toplumun gelişimine göre sürekli bir değişim halindedir. Bu süreçte biz Felsefe Grubu Öğretmenleri sadece menfaatler kapsamında değil, ülkemizin gelişen eğitim sistemine göre artık bizlerin de gereken yeri ve önemi alması gerekliliği adına yola çıktık.
Günümüzde önüne geçilmeye çalışılan ezberci eğitim´ denilen durumun eleştirel düşünme becerisiyle yani alınan bilginin işlenmesiyle düzelebileceğinin, en farkındalığına sahip branşız. Bu durumun sadece akademik alanla sınırlandırılmasını en basit örnekle bir binanın çürük temellere inşa edilmesine benzetebiliriz. Felsefe grubu öğretmenlerini eğitimin her basamağında görmek bu durumu ortadan kaldırmak adına büyük bir adım olacaktır.
Öğrencilerin eleştirel düşünebilmesi, mantıksal bağlar kurabilmesini öğrenebilmesi, onların ileride de sağlam kararlar alarak daha başarılı bireylere dönüşmesine yardım edecektir. Görmezden Gelinen Branştır Yıllara bölerek baktığımız zaman en çok hakkı yenen branş olarak felsefe grubunu görebiliriz Diyen öğretmen adayları: Hali hazırda okuyan ve bir o kadar da işsiz mezun bulunmaktadır.
Bir ülkenin eğitim sisteminden hangi alanda çok işsizlik varsa o alana daha fazla kontenjan diye bir istememiz tabi ki bulunmamaktadır. Bizler, gerekliliğinden en çok bahsedilen fakat aynı zamanda en çok görmezden gelinen branş olduğumuz için mağduriyetimizi dile getiriyoruz. Eğitim, ailede başlayan ve hayatımızın sonuna kadar devam eden bir süreçtir.
Bu sürecin sağlıklı bir şekilde ilerleyebilmesi için de yıllardır çeşitli eğitim politikaları denenmektedir. Bir ülkenin eğitim anlayışı, o ülkenin geleceğe bakışını gösteren en önemli göstergelerden biridir. Aile ile başlayan ve okullarda devam eden eğitim; bir ülkede parlak beyinlerin oluşmasında en büyük adımdır. Bu adımda bizler, felsefe grubunun derslerinin çok önemli bir role sahip olduğunu biliyoruz ve eğitim sisteminde bir farkındalık yaratmak istiyoruz.
Felsefe, Sosyal Disiplinlerin Sorunlarıyla Doğrudan İlgileniyor Felsefe, sosyal disiplinlerin sorunlarıyla doğrudan ilgileniyor diyen Felsefe Grubu Dersleri Öğretmen adaylarından Aykut Tırşo, şunları dile getirdi: Felsefe Grubu dersleri (Sosyoloji, Psikoloji, Mantık, hatta başka birçok gelişmiş ülkede Demokrasi ve İnsan Hakları için açılan dersler), ele aldıkları sorunlar ve yöntemleri gereği, eğitime tabi gençlerin hem yeteneklerinin gelişmesinde hem de yeteneklerini toplum için ürüne dönüştürme konusunda vazgeçilmez bir yere sahiptir.
Bilindiği gibi, bir ülkenin gücü kurumlarının gücünden gelir ve kurumların gücü de insanların yeteneklerinden yararlanılmasından, gençlerimizin potansiyel olarak hayli güçlü olan yeteneklerini tespit etmek, geliştirmek, onlara ülkemiz ve halkımız açısında üretime ve enerjiye dönüştürmek konusunda kaçınılmaz olan sosyal disiplinlerdir ve sosyal disiplinler içinde de en önemli alanlar Felsefe ve Felsefe´nin alt birimleridir. Zira felsefe hem sosyal disiplinlerin sorunlarıyla doğrudan ilgileniyor, hem de fen disiplinlerinin mantık ve yöntemlerine katkıda bulunuyor. Dolayısıyla felsefe, bugün gelişmiş bütün ülkelerde sadece sosyal bilimler açısından değil, aynı zamanda fen bilimlerinin gelişmesi açısından da eğitimin merkezine alınıyor.
Eleştirel Bir Bakış Açısı İçin Bunlar Yetersiz Tırşo konuşmasının devamında: Bizim çözüm önerilerimize göre; liselerde sadece 11. sınıfta iki saat okutulan Felsefe Dersi öğrencinin eleştirel bir bakış açısı kazanması felsefe kavramlarını, felsefe dilini, tarihini, felsefi problemleri kavrayabilmesi için yeterli değildir. Bu dersin 9. sınıfta Felsefi Kavramlar, 10. ve 11. sınıfta Felsefede Problem Alanları ve Felsefe Tarihi, 12. sınıfta Felsefi Metinler olarak lise ders programlarında yer alması gerekmektedir. Ortaokulda yer alan Düşünme Eğitimi dersinin 6. 7. ve 8. Sınıflarda zorunlu hale getirilmesi ve dersin Felsefe Grubu Öğretmenleri tarafından verilmesi, hem dersin amacına ulaşmasına, hem de sorunun çözümüne katkıda bulunacaktır.
Muş Ovası Gazetesi