Muş-Bitlis karayolu güzergahında yaptırılan ve yol sorunundan dolayı bir türlü hizmete açılamayan Toptan Yaş Sebze ve Meyve Kompleksi alı ile ilgili olarak yapılan açıklamalara arsa hissedarlarından Sinan Atmaca yanıt verdi.
Atmaca açıklamasında, “05/05/2009 tarihli Gazetenizde ‘”tesis açılmayı bekliyor” başlıklı yazınızla ilgili Kamuoyunu aydınlatmak amacıyla katkıda bulunmak isliyorum.Ben, yazıda bahsedilen “o arsa”nın hissedarlarından birisiyim. Muş Esnaf ve Sanatkârlar Odası Başkanı Sayın Orhan Demirtürkoğlu ile Muş Sınırlı Sorumlu Toplan Yaş Sebze ve Meyve Kooperatifinin Sayın Başkanı Ersan Kalsın Bey’lere cevaplamaları isteğiyle birkaç soru yönelteceğim. Sayın Başkanların Gazetenize böyle bir beyanatı verme İhtiyacının nereden kaynaklandığını, bende anlamış olurum. Çünkü beyanatlarında ima yoluyla da olsa. Kamuoyu Önünde suçlamaya çalıştıkları taraflardan birisiyim” dedi.
Arsa hissedarlarından Sinan Atamca yapmış olduğu açıklamada şunları söyledi: “1. Sayın Başkanlar Yeni Muş’un Sesi gazetesindeki beyana tınınızın başlığı “Tesis Açılmayı Bekliyor” yani söz konusu tesis henüz açılmamış ve Tesiste ticari faaliyet yürütülmüyor. Tesisin Ticari faaliyeti yoksa, buradaki üyelerin bu tesisle ilgili hiçbir “Sivil Toplum (Cülusunda” üyelikleri de yok demektir. Bu tesis, diye bahse konu yer hali hazırda “Hal Yapı Kooperatifi” olarak tüzel kişiliğini muhafaza ediyor. Sayın Başkanlar “Biz üyelerimizin çıkarını gözeterek bu beyanatı verdik” diyemeyeceğinize göre “Hal Yapı Kooperatifi” yöneticileri de, hali hazırda tüzel kişiliklerini muhafaza ediyorken. Siz iki başkanın koro halinde Feveran etmenizin sebebi ne olabilir? Merakımı hoş görün, Sayın Başkanlar, bu Kooperatifte ortaklığınız var mı, varsa ortaklık paylarınız nedir’?
2. Günümüz Ekonomik yaşamı baş döndürücü bir hızla gelişmektedir. Bu hızlı gelişime paralel olarak “Doğru Yerde, Doğru Zamanda, Doğru Nitelikte” yalının ilkesi Öne çıkmaktadır. “İşletme” de bir diğer ilke ise Yatının öncesi kuruluş yeri seçim çalışmaları için sağlıklı bir Fizibilite ( Yapılabilirlik) etüdünün yapılması gerekir.” Fizibilite etüdü yapılırken sırasıyla “Ekonomik araştırına, Teknik araştırma ve Fin ansal araştırma” ar yapılır, Ben iki Başkana da sormak istiyorum. Mademki bu işi üstünüze vazife aldınız, bu (esiş inşa edilmeden “İşletme”nin hangi bilimsel değerleri ve ilkeleri göz önünde bulundurularak, hangi Fizibilite (Yapılabilirlik) etütleri yapıldı. Bana izah eder misiniz?
3. Sayın Başkanlarla buraya yapılan yatırımın ölü yatırım olduğu konusunda hem fikiriz Yatırım atıl vaziyette ve çürümeye terk edilmiş. İçler acısı durumda. Sayın başkanlar bir ayrıntıyı gözden kaçırıyorlar. Bu tesisin çürümeye terk edilmesinde söz konusu arsanın maliklerinin bir katkısı yok. Tamamıyla hal yapı kooperatifinin başkan” ve yönetim kurulunun beceriksizliği ve iş bilmezliğidir. Benim iki Sayın başkana bir önerim olacak İki başkan Hal Yapı Kooperatifi yönetim kurulunu ve üyelerini bir araya gelirsin, beraberce bir İşletme Uzmanı desteğinde, durum değerlendirmesi yapsınlar.
a) Bu tesiste kaç dükkân var ve kaç yıldır açılmayı bekliyor.
b) Bunun üyelere yıllık bazda ekonomik zararı ne kadardır.
c) İl ekonomisinin yıllık kaybı nedir.
bir Kar-Zarar hesabı çıkarılsın, (iyelerin Ekonomik kaybı söz konusu edilen arsanın eder’inden çok daha fazla olduğu ortaya çıkacaktır.
Hal Yapı Kooperatifinin yönetim Kurulu yıllarca “o arsa”yı sorun olarak gösterdi üyelerine. Sorun o arsa değil, sorun Kooperatif yöneticileri. Yöneticilerin ileriyi görememesi ve en kötüsü de “Tamam hal ederiz” mantığı. Şimdide işin İçinden çıkamayanlar Yatırımın atıl durumda olduğundan şikâyetle sorunun çözülmesini istiyorlar. Kimden? Mülki İdare Amirleri ve Belediye Başkanından. Şimdi bende şikâyet edenleri aynı kurumlara şikâyet ediyorum. Hiçbir ön çalışma ve Fizibilite etüdü yapmadan buraya böyle bir yatırım koca bir tesis neden yapıldı. Kime, neye güvenerek?
4- Hal Yapı Kooperatifinin şimdiye kadar görev alan bütün yöneticileri ile doğrudan veya dolaylı görüştüm (Bu yöneticilerden biriside Ersan Kalsın’dır.) sorunun çözümü konusunda. Lakin bir arpa boyu yol kat edemedik. Görüştüklerimin hepsi arsayı bedavaya getirme ve arsadan yol atarak dükkânlarının değerini artırma peşinde. Arsanın kalan kısmının değer kaybetmesi kimsenin umurunda değil. Unutmadan Bu tesisin yolu yoksa İnşaat aşamasında bu kadar inşaat malzemesini nereden nasıl taşıdılar. Yoksa havadan indirmemi yapıldı. Eeee yolları “o arsa” dan geçmediğine göre. Ne dersiniz?”. Muş`un Sesi Gazetesi
Karaağaçlı’da Traktör Kazası: 1 Yaralı
Haziran 27, 2025 3:03 PM