Skip to main content

Eğitimde güvenlik için toplanıldı.

Muş Haber Fotoğrafı

Okullarda güvenli ortamın sağlanmasına yönelik koruyucu ve önleyici tedbirlerin arttırılmasına ilişkin, işbirliği protokolü için toplantı yapıldı. Öğrencilerin okullardaki eğitimlerine kalite ve güvenin sağlanması amacı ile yapılan toplantıya, Vali Erdoğan Bektaş, İl Emniyet Müdürü Şükrü Rafet Mert, İl Milli Eğitim Müdürü İlhami Bayraktar, Milli Eğitim Müdür Yardımcıları ve merkeze bağlı bütün okul müdürleri katıldı. Öğrenciler için bir araya gelen protokolde kısa bir konuşma yapan Vali Erdoğan Bektaş, “alt yapı eksiklikleri, için hiçbir zaman mazeret olamaz” şeklinde konuşarak eğitim öğretimin mazeretsiz bir şekilde devam etmesi gerektiğini gerekli önlem ve tedbirlerin ise yetkililer tarafından alınacağını belirtti. Güvenli ortamın sağlanmasına yönelik koruyucu ve önleyici tedbirlerin artırılmasına ilişkin işbirliği protokolün bir araya gelmesinde ele alınan konular ile ilgili bilgiler verildi.

TOPLANTININ AMACI
Çocuklarımızın gelişimlerini sağlıklı yaşam şartları içinde tamam-lamaları, ülkemize yararlı bireyler olarak yetişmeleri, sosyal devlet anlayışımızın vazgeçilmez gereklerindendir. Geleceğimizin teminatı çocuklarımızın çağın gereklerine uygun güvenli eğitim ortamlarında yetiştirilmesi çalışmalarımızda temel amaçtır. Güvenli eğitim ortamlarının oluşturulması, muhtemel şiddet olaylarının önlenmesi için ilgili tarafların işbirliği ve koordinasyonunda, mevcut güvenlik durumunun belirlenerek koruyucu ve önleyici güvenlik tedbirlerinin arttırılması amaçlanmaktadır. Çocuklarla ilgili ulusal ve uluslar arası mevzuat, Çocuk Koruma Kanunu 2006-17 sayılı Başbakanlık Genelgesi ve Eğitim Ortamlarında Şiddetin Önlenmesi ve Azaltılması Strateji ve Eylem Planı (2006-2011) ve TBMM Çocuklarda Ve Gençlerde Artan Şiddet Eğilimi İle Okullarda Meydana Gelen Olayların araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla kurulan (10.3337.343.356.357 Esas Numaralı) Meclis araştırması komisyon raporu. Başbakanlık Genelgesi: 2006-17 sayılı Çocuk ve Kadınlara Yönelik Şiddet Hareketleri ile Töre ve Namus Cinayetlerinin Önlenmesi için Alınacak Tedbirler Konulu Genelge. Eylem Plan: Milli Eğitim Bakanlığı “Eğitim Ortamlarında Şiddetin Önlenmesi ve Azaltılması Strateji ve Eylem Plan” Proje: Okullarda Güvenli Ortamın Sağlanmasına Yönelik Bilimsel Analizlerin Yapılması, Koruyucu Ve Önleyici Güvenlik Faktörlerinin Güçlendirilmesi Projesi. Koordinasyon Birimi: MEB Özel Eğitim Ve Rehberlik Ve Danışma Hizmetleri Genel Müdürlüğünü İfade eder.

GENEL İLKELER:
A) Tarafların uygun görülmesi halinde, protokol kapsamında ortak proje hazırlanarak uygulamaya konulabilir. B9 Ülke genelinde, güvenli okul bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışmaları, seminer, sempozyum, konferans vb. etkinlikleri ile gerçekleştirilecektir. c)Bu protokol çerçevesinde yapılacak” çalışmalar ve işlemlerle alınacak önlemler koordineli gerçekleştirilecektir. İçişleri Bakanlığı ve Milli Eğitim Bakanlığının Ortak Yükümlülükleri. Taraflar Okul Güvenliğinin sağlanması konusunda yapılacak çalışmaları, öğretim yılının başında kurumlarına bildireceklerdir. Taraflar Okul Güvenliği konusunda irtibat görevlilerini belirleyeceklerdir. Eylem planında yer alan il/ilçe yürütme kurullarınca irtibat görevlilerine bilgi verilecektir. Eğitim ortamları örnek güvenlik model/modelleri oluşturarak bu kapsamda okulların güvenlik önlemleri geliştirilecektir. e)Okul güvenliği bilimsel ihtiyaç analizi yapılacaktır. f) Okullarda meydana gelebilecek olay ve kriz. Durumlarına müdahale amacıyla ekipler oluşturulacak ve bu kapsamda okul irtibat görevlileri, krize müdahale ekipleri ile ihtiyaç duyulacak diğer kişilere eğitimler verilecektir. h)Okul güvenliğinde ilgili taraflar (okul-okul gücü-aile-sivil toplum kuruluşları) ve kurumlar arasındaki iletişim geliştirilecektir. i)Öğrencilerin madde kullanımı ve zararlı alışkanlıklara karşı korunmasına yönelik gerekli önlemler alınacaktır. j)Protokolden beklenen başarı ve verimin elde edilebilmesine yönelik, il ve ilçe yürütme kurulları durum değerlendirmesi yapmak üzere, ayda en az bir kez toplanarak elde edilen sonuç raporlarım koordinasyon birimine göndereceklerdir. k)Okullardaki güvenli eğitim ortamlarım olumsuz yönde etkileyen şiddet ve şiddet içerikli olaylara ilişkin çözüm önerileri geliştirilecektir. l)Coğrafi Bilgi Sistemi kullanılarak ülke genelindeki şiddet içerikli olayların risk dağılım haritaları oluşturulacaktır. I) Okullarda güvenliği olumsuz etkileyen iç ve dış faktörler belirlenecektir. m) Konu ile ilgili kamu oyunun duyarlılığının artırılmasına yönelik, ulusal ve uluslar arası atiklikler (seminer, panel, sempozyum, konferans vb.) yapılacaktır. n)Okullarda güvenliğin. sağlanmasına yönelik ideal güvenlik önlemleri geliştirilerek örnek modeller oluşturulacak ve ” okul güvenlik standartları” belirlenerek ” Eğitim Ortamında Güvenliğin Sağlanmasına Yönelik Ulusal Uygulama Rehberi” sağlanacaktır.

5.2 İÇİŞLERİ BAKANLIĞI YÜKÜMLÜLÜĞÜ:
a)Öncelikle okul giriş-çıkış saatleri başta olmak üzere, asayiş ve trafik yönünden gerekli tedbirler alınacaktır. b)Okul çevresinin güvenliği artırılacaktır. c)Okul servis araçlarına yönelik denetimler artırılacaktır. d)Okul çevresinde öğrencilerinin güvenliğinin sağlanmasında, emniyet güçlerinin rolünün güçlendirilmesine yönelik eğitimler verilecektir. e)Öğrencilerin şiddet eylemleri, suç, madde bağımlıları ve diğer zararlı alışkanlıklardan korunması amacıyla özellikle okulların yakın çevresinde bulunan park ve bahçeler ile diğer umuma açık yerlere yönelik denetimler artırılacaktır. f)Öğrencilerin ruhsal, fiziki yada cinsel gelişimlerini olumsuz yönde etkileyecek müstehcen neşriyat ve diğer olumsuz unsurlardan korunmasına yönelik tedbirler artırılacaktır. g)Okul önleri ve yakın çevresinde suç işlemede kullanılabilecek kesici, delici, patlayıcı vb. diğer unsurların taşınması ve ulaşılmasının önlenmesine yönelik yasal çerçevede alınan önlemler artırılarak bahse konu aletlerin okul önlerinde bulundurulması ve satılması önlenecektir. h)Öğrencilerin yasa dışı örgütsel ve ideolojik faaliyetlerden uzak tutulmasına yönelik mevcut önlemler artırılacaktır. )Güvenli eğitim ortamlarının oluşturulmasına ilişkin literatür taraması yapılacaktır. b)Okullarda sanatsal, sosyal, kültürel ve sportif faaliyetler yaygınlaştırılacaktır. c)Çalışanların sekretarya işlemleri il ve ilçelerde, il/ilçe Milli Eğitim Müdürlükleri, Merkezde ise koordine birim tarafından yürütülecektir” şeklinde bakanlıktan gelen genelge ile ilgili bilgiler verildi.

 Muş Ovası Gazetesi

Bu Haftanın En Popüler Haberleri..

Bir Cevap Yaz

Ekonomi Haberleri

Muş’ta trafiğe kayıtlı araç sayısı 37 bin 886 olarak açıklandı.

Muş’ta trafiğe kayıtlı araç sayısı Mart ayı sonu itibarıyla 37 bin 886 oldu.…

Tescilli Muş Lalesi’ne büyük ilgi

Muş’ta baharla birlikte çiçek açan laleler, ovayı kırmızıya bürüdü. Koparana 387 bin 141…

Muş Havalimanı, Mart Ayında 35 Bin 961 Yolcu Ağırladı

Muş Sultan Alparslan Havalimanı, geçen ay gerçekleşen iç hat yolcu trafiğiyle büyük bir…

Eğitim Haberleri

Liseler arası bilgi yarışmasında birincisi EML öğrencileri

Muş Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nden 9. sınıf öğrencileri Fatih Kandemir ve Muhammed…

Yaygın Anadolu İmam Hatip Lisesi’nden 2.lik

Muş Yaygın Anadolu İmam Hatip Lisesi’nin yetenekli öğrencisi İlayda ÇAMTOSUN, Erzurum’da düzenlenen Genç…

Üniversite öğrencileri fosil incelemesi yaptı

Muş Alparslan Üniversitesi (MAUN) Okulöncesi öğretmenliği 3. Sınıf öğrencilerinin “Erken Çocukluk Dönemi Çevre…

Kültür Sanat Haberleri

Geçmişten Geleceğe Muş

Muş’un köklü tarihine ışık tutacak önemli bir eser hazırlanıyor. Muşlu Dağcı Ömer Faruk…

Behzat Yel’in yeni şiir kitabı

Yazar ve şair Behzat Yel’in ilk şiir kitabı “Bir Soluk Nefes”, Liz Yayınları…

Arşın Mal Alan Opereti Sahnelendi

Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü repertuvarındaki Azerbaycanlı besteci…

Profesyonel internet sitesi için arayın..

Memleket Web Tasarım

 0532 514 50 57

  • Google Arama Kaydı
  • SEO Puanı Yüksek Tasarımlar
  • Türkçe Yönetim Paneli
  • Yedekleme Hizmeti

 

 

Haber ve İçerik Etiketleri

Haber Kategorileri