Muş Eğitim Haber: 20 bin öğrenci kayıt yapmadı
Muş Eğitim haber. 20 bin öğrenci kayıt yapmadı

Güncel Muş Haberleri

15:00 Teröristlere ait 4 sığınak imha edildi
14:58 Serinlemek isterken hayatını kaybetti
14:55 Mavi Ay yardım faaliyetlerine aralıksız devam ediyor
14:49 Sağlık ekipleri karantina bölgelerinde
14:47 İhtiyaç sahibi ailelere Ramazan yardımı
19:53 Muş devlet hastanesi Kovid-19 PCR testi için yetkilendirildi
14:38 Hasan Söylemez'in TENERE belgeseline en iyi görüntü ödülü..
21:11 Kadınlar devlet kurslarında sanat öğreniyor
21:11 Yüksek kesimlerde karla mücadele devam ediyor
21:10 Mşü, bir ilke daha imza attı
21:10 Muş'ta sulama analizleri yapılıyor
21:10 Baharın müjdecisi leylekler Muş'a geldi
11:49 ÇIĞ NEDİR? ÇIĞ DÜŞMESİNDEN NASIL KORUNULUR?
11:45 Öğrenciler örnek davranış sergiledi
11:44 Uyuşturucu tacirlerin korkulu rüyası oldu
11:44 Mahsur kalan biri bebek 20 kişi kurtarıldı
11:43 28 şüpheliden 2´si tutuklandı
11:43 Gazeteci Demir' Engelliler için 100 bin kapak topladı
17:31 Kayakçılarımız 3 Altın 3 Gümüş ve 3 Bronz madalya kazandı
17:30 MUŞ`UN NÜFUSU ARTTI.
17:29 Vartoda Vakıfca verilen yardımlar açıklandı
17:28 Türk Bayrağını yırtan ırkçı yunan Vekile tepki
09:49 Varto´da “2019 Yılı E Faaliyet Bülteni” Hazırlandı
09:39 İlidi´den Kıbrıs Gazilerine Madalyon Takdimi
09:38 MŞÜ´den Öğrenci Alımı Duyurusu
09:35 Varto Kaymakamı muhtarlarla bir araya geldi
16:10 Muşlu Dağcılar Süphan Dağına zirve yapacak
09:48 Ölüme terk edilen atları jandarma kurtardı
09:47 Velilere etkili iletişim etkinliği
09:39 Ulaşıma sis engeli
23:06 MGC BAŞKANI ÖZBEY’DEN 10 OCAK ÇALIŞAN GAZETECİLER GÜNÜ MESAJI
23:00 VARTO`DA 6770 ÖĞRENCİYE ATKI VE BERE DAĞITILDI
22:49 KÖY-GEL-DER ATIK MOBİLYALARDAN KÜTÜPHANE YAPTI
22:48 KYK yurtlarında kalan öğrencilerden örnek davranış
22:32 Koç, Gazeteciler gününü kutladı
20:02 Belçika’dan Muş a Bağış Kampanyası
19:59 Gündüzöz, yılın ilk bebeklerini ziyaret etti
19:58 Kılıç, Muş ziraat odaları koordinasyon kurulu başkanlığı'na seçildi
11:51 Farabi imam hatip ortaokulu 3 dalda il birincisi oldu
11:49 Çölyak hastalarına farkındalık konseri
Fırat Demir  27.08.14 16:57 | Hit : 545  Bu Haberi Yazdır Bu Haberi Arkadaşına Gönder

20 bin öğrenci kayıt yapmadı

Eğitim Sen Muş Şubesi Yönetim Kurulu yayımladığı basın açıklamasında, TEOG sonrasında 40 bin öğrencinin zorunlu olarak imam hatiplere, 94 bin öğrencinin meslek liselerine kaydedildiğini ve 20 bin öğrencinin ise hiç kaydedilmediğini belirtti.

Eğitimde bütün kapılar kaosa açılıyor başlığıyla yazılı basın açıklaması yapan Eğitim Sen Muş Şubesi Yönetim Kurulu, hükümetin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından çıkarılan yasa ve yönetmelikleri eleştirdi.

Yazılı basın açıklamasında, Kamu hizmetlerinin piyasanın ihtiyaçları doğrultusunda dönüşümünün en önemli basamaklarından biri olan eğitimde yeniden yapılandırma ve muhafazakârlaştırma uygulamaları, hem Hükümet hem de MEB tarafından çıkarılan yasa ve yönetmelikler, eğitimde yaşanan sorunlara yenilerinin eklenmesine neden olmuştur. MEB tarafından son dönemde yapılan bazı değişiklikler ve uygulamalarla yüz binlerce öğrenci ve veli mağdur edilmiştir. Örneğin TEOG sonrasında 40 bin öğrenci zorunlu olarak imam hatiplere, 94 bin öğrenci meslek liselerine kaydedilmiştir. 20 bin öğrencinin ise hiçbir okula kaydı yapılmamıştır. Okulöncesi eğitimde ise tam gün uygulamasına son verilip ikili eğitime geçilerek hem öğrenciler hem de veliler zor durumda bırakılmıştır ifadelerine yer verdi.

Devlet okullarının kaynak sorunu yaşarken özel okullara kaynak aktarılmasının kabul edilemeyeceği belirtilen yazılı basın açıklamasında şu ifadelere yer verildi: Hükümet 2014-2015 eğitim-öğretim yılında öğrencileri özel okullara yönlendirmek amacıyla özel okula gidecek 250 bin öğrenciye, toplamda 800 milyon TL destek verileceğini açıklamıştır. Son 12 yıldır, her fırsatta özel okullara yönelik teşvik politikaları geliştirmek için olmadık yollar denenmiştir. Bugüne kadar özel okullara vergi teşvikleri ve çeşitli kalemlerde indirimler yapılmış, devlet okullarının en temel talepleri dikkate alınmazken, özel okulların istekleri hükümet ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından anında yerine getirilmiştir.

Devlet tarafından herkese eşit koşullarda ve parasız olarak sunulması gereken eğitim aynı zamanda demokratik, bilimsel, laik ve anadilinde olmalıdır. Temel bir insan hakkı ve toplumsal bir talep olan anadilinde eğitimin sadece özel okullar ile sınırlandırılması kabul edilemez.

Halktan toplanan vergiler, yine halk için harcanmalı, kamu kaynakları özel okullara hiçbir şekilde aktarılmamalıdır. Bu anlamda Eğitim Senin yıllardır savunduğu ve eğitim hakkının temel ayaklarını oluşturan kamusal, bilimsel, demokratik, laik ve anadilinde eğitim talebi gerçekleşmediği sürece, ne eğitimin niteliğini yükseltmek ne de eğitimde yaşanan sorunlara kalıcı çözümler üretmek mümkün değildir.

EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN GÖREVLENDİRİLMESİ SÜRECİ TASFİYE VE KADROLAŞMA HAREKETİNE DÖNÜŞMÜŞTÜR

Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Görevlendirilmesine İlişkin Yönetmelikte belirtilen puanlama sistemi, MEBin eğitim yöneticilerini belirlerken işi şansa bırakmak istemediğini göstermiştir. Eğitim yöneticilerinin belirlenmesinde tamamı siyasal kadrolardan oluşan üst düzey yöneticilere yüzde 60, sınırlı sayıda okul bileşenlerine ise yüzde 40 puanlama imkanı verilerek, eğitim yöneticisi olarak görevlendirileceklerin 75 puan alması şartı getirilmiştir. Eğitim yöneticilerinin belirlenmesinde mülakat ya da sözlü sınav yöntemi üzerinden yeni bir siyasal kadrolaşma hareketi başlatılmıştır. Türkiyede nerede olursa olsun mülakat ya da sözlü sınav kelimelerinin tek karşılığının torpil olduğunu ilkokul çağındaki çocuklar bile bilmektedir.

Daha önce girdikleri sınavlarla müdür olan çok sayıda okul müdürü, MEBde görev alan ve tamamına yakını siyasal kadro olarak atanan üst düzey yöneticilerin verdiği puanlarla değerlendirilmiş, eğitim yöneticilerinin belirlenmesinde siyasi referans ve sendikal aidiyetler doğrudan belirleyici hale gelmiştir.

Eğitimin bütün kademelerinde yöneticiler belirlenirken, hiç kimse siyasi görüş, kimlik, mezhep, inanç ya da sendika farklılığı nedeniyle fiilen cezalandırılmamalı, değerlendirme ölçütleri tamamen objektif ve bilimsel kriterlere dayanarak belirlenmelidir. Eğitim yöneticilerinin belirlenmesi sürecinde siyasi ya da sendikal referanslar değil, liyakat ilkesi temel alınmalıdır. Eğitim Senin eğitim yöneticilerinin belirlenmesinde hiçbir baskı ve yönlendirmeye izin verilmemesi, her okulun kendi yöneticisini, o okuldaki eğitim bileşenlerinin katılacağı demokratik seçimlerle kendisinin seçmesi yönündeki önerisinin ne kadar haklı ve doğru olduğu bugün daha iyi görülmektedir.

TORBA YASA İLE GETİRİLEN ROTASYON VE SÖZLÜ SINAV KABUL EDİLEMEZ

Öncelikli gündemlerimizden birisi de mecliste görüşmeleri yarım kalan, önümüzdeki günlerde görüşülecek olan öğretmenlere rotasyon getiren torba yasa düzenlemesidir. Torba yasa tasarısının 98. Maddesinde yer alan düzenleme ile bir süredir kamuoyunda tartışılan öğretmenlere il içi ve il dışı rotasyon (zorunlu yer değiştirme) uygulaması eğitimde yeni bir kaosun habercisidir.

Eğitimde rotasyon tartışmaları ve aday öğretmenlerin sözlü sınav ile kadroya geçirilmek istenmesi, MEBin okul müdürlerinin ardından, öğretmenlere yönelik olarak da büyük ve kapsamlı bir operasyona hazırlandığını göstermektedir. Eğitimde performans uygulaması fiilen başlatılmış, siyasi kadrolaşma girişimleri okul müdürlerinden başlayarak yukarıdan aşağıya doğru adım adım uygulanmaya çalışılmaktadır. Böylece eğitimde tıpkı baskıcı otoriter rejimlerde olduğu gibi, fiilen hükümet memurluğu, hükümet öğretmenliği uygulamaları hayata geçirilmek istenmektedir.

Milli Eğitim Bakanlığının öğretmenlere il içi ve il dışı rotasyon uygulaması halinde tarihte Kavimler Göçünden sonra en büyük yer değiştirme hareketinin yaşanması kaçınılmazdır. Milli Eğitim Bakanlığının görevi, eğitimde 4+4+4 dayatmasında olduğu gibi, attığı her adımda, eğitim emekçilerini mağdur etmek değil, onların yaşadığı sorunlara kalıcı çözümler üretmek, taleplerini dikkate almaktır.

Eğitimde, hiçbir gerekçe eğitim emekçilerini öğrencisinden, oturduğu mahallesinden kopararak, zorla başka bir işyerine göndermesini haklı çıkaramaz. Böylesi bir uygulama, özellikle büyükşehirlerin sınırlarının son derece genişlediği bir dönemde açıkça sürgün anlamına gelecek ve on binlerce eğitim emekçisinin öğrencileriyle ilişkilerini, aile ve okul yaşantısını alt-üst edecektir. Zorunlu hizmete tabi öğretmenlere yönelik olarak resen atamalarda olduğu gibi, olası bir zorunlu rotasyon düzenlemesinin yaratacağı olumsuzluklar dikkate alınmalıdır.

Milli Eğitim Bakanlığı, eğitimde zorunlu rotasyon uygulamasını asla gündeme getirmemelidir. MEB, öğretmenleri zorunlu rotasyona tabi tutmak yerine, gönüllülük ve teşvik esasına dayalı çözümler geliştirmelidir. Hiçbir eğitim emekçisi kendi isteği dışında çalıştığı okuldan, çalışma arkadaşlarından ve öğrencilerinden zorla koparılmamalıdır.

ÖĞRETMEN VE PERSONEL AÇIKLARI, ATAMASI YAPILMAYAN ÖĞRETMENLER SORUNU ÇÖZÜLMELİDİR

Milli Eğitim Bakanlığı, bir taraftan her fırsatta öğretmenlerin niteliklerini ve yeterliliklerini tartışmaya açarken, diğer taraftan ihtiyaç kadar öğretmen ataması yapmaması ve ücretli öğretmen istihdamının artması dikkat çekicidir. Benzer bir şekilde okullardaki yardımcı hizmetli ve memur açıkları sürmekte, bu hizmetler İŞKUR tarafından toplum yararına çalışma kapsamında geçici olarak istihdam edilen personel ve taşeron işçiler tarafından yapılmaktadır.

Son 12 yılda atanan öğretmen sayısı artmış gibi görünse de, öğrenci sayısı ve emeklilik oranları dikkate alınırsa, atanan öğretmen sayısı öğretmen ihtiyacının geridir. Önümüzdeki birkaç yıl içinde işsiz öğretmen sayısının 500 bine yaklaşması kaçınılmaz görünmektedir. Türkiye bugün işsiz öğretmenler ordusu sorunu ile karşı karşıyadır. Atama bekleyen işsiz öğretmen sayısını her geçen yıl arttıranlar, işsiz öğretmenleri büyük bir strese sokmakta, intiharlara kadar varan olumsuz sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Bugüne kadar ataması yapılmadığı için 40ın üzerinde işsiz öğretmen intihar etmiştir.

Eğitim Sen, yıllardır eğitim sisteminin kanayan yarası olan öğretmen atamaları, yardımcı personel ve memur açıkları konusunda Milli Eğitim Bakanlığını sorunun kalıcı olarak çözümü için adım atmaya çağırmakta, eğitimdeki bütün kadrosuz ve güvencesiz istihdam biçimlerine son verilerek, herkesin kadrolu ve güvenceli olarak çalıştırılmasını talep etmektedir. Bakanlık öğretmen, yardımcı hizmetli ve memur atamaları konusunda derhal bir plan hazırlamalı ve bu sorunu en kısa sürede çözmeyi hedeflemelidir.

Yeni eğitim öğretim yılı öncesinde eğitim sisteminin karşı karşıya olduğu güncel sorunlar kuşkusuz burada saydıklarımızla sınırlı değildir. Milli Eğitim Bakanlığının sadece son birkaç ay içinde gündeme getirdiği konular, yapılan yasa ve yönetmelik değişiklikleri ve özellikle eğitim yöneticileri ile ilgili olarak hayata geçirilen uygulamalar, 2014-2015 eğitim öğretim yılının çetin mücadelelere gebe olduğunu göstermektedir.

Hükümet ve Milli Eğitim Bakanlığı şunu çok iyi bilmelidir ki, boynumuza geçirilmek istenen zincirin farkındayız. Eğitim Sen olarak hükümet ve MEBin gerek toplumsal yaşamda, gerekse eğitimde hayata geçirmeye çalıştığı dayatmacı, anti-demokratik ve bilim dışı politika ve uygulamalar karşısında sessiz kalmayacağımız, demokratik tepkimizi her platformda göstermeye devam edeceğimiz bilinmelidir.

 

Muş Manşet Gazetesi



yorum

 

 

 



 




ÜYE PANELİ
 Kullanıcı adı :  
Şifre :  
Kod :  
113734
Yeni Kayıt !
Şifremi Unuttum !

BİZİ DESTEKLEYENLER
  • Haber 49 Gazetesi
  • Muş Ovası Gazetesi
  • Muş Manşet Gazetesi
  • Muş Gündem Gazetesi
BAZI ÇALIŞMALARIMIZ
SPONSORLARIMIZ
GEREKLİ BAĞLANTILAR
© Muş Web Portal - Muş İli İnternet Sitesi |  Barındırma Memleket Hosting. Webmaster Mahmut Sönmez
Site içeriği ve fotoğraflar izinsiz olarak kullanılamaz. Site dışından alınan haberlerin kaynağı belirtilmiştir. Sitemize ait haberler kaynak belirtilerek kullanılabilir.
bu sayfa 0.14 saniyede hazırlanmıştır..