Muş Eğitim Haber: 20 bin öğrenci kayıt yapmadı
Muş Eğitim haber. 20 bin öğrenci kayıt yapmadı

Güncel Muş Haberleri

10:27 Gündüzöz, öğrenci yurdunun inşaatını inceledi
10:26 Erasmus projelerinin sergi açılışı yapıldı
10:26 Tarladan Avrupa Şampiyonası'na
10:25 Öğrenciler, hayata değer kat projesiyle tanıştı
10:25 Muş kardeşlik platformu´ndan destek açıklaması
10:24 Vali Gündüzöz´den harekat açıklaması
10:24 Ahşap Boyama Kursuyla Meslek Ediniyorlar
09:05 Gençlik Merkez için yer tespitinde bulunuldu
09:02 Okul müdürleriyle değerlendirme toplantısı
09:01 MŞÜ Tübitak proje eğitimi çalıştayı sona erdi
09:00 Cuma namazında askerlere dualar edildi
15:19 Kaymakam Avcı yapılacak projelerin takipçisi olacağız
10:48 Müdür Engin, Kız öğrencilerle buluştu
10:44 Sosyal medyadan sosyal meydana
10:44 Uğradığı bombalı saldırıyı anlattı
10:44 Vartoda camiler ve din görevlileri haftası etkinliği
09:29 Muş'ta 1 terörist teslim oldu
09:21 Müdür Engin, ödül takdimi yaptı
09:21 Yaya Güvenliğine Dikkat çekildi
09:17 Kapan, Muş lalesini festivalde tanıtacak
23:13 Tasarım Beceri Atölyeleri Kurulacak
17:45 Karşıyaka Gençlik spor kulübü kuruldu.
11:07 Devlet hastanesinde başarılı ameliyat
11:06 Rektör polattan annelere destek
11:06 Gündüzöz teslim ol çağrısında bulundu
11:00 Uluslararası Türkoloji Araştırmaları Sempozyumu Tamamlandı
15:36 MUDOSK Faaliyetleri Devam Ediyor
15:35 Mahallelilerden kaynaşma programı
15:34 Rektör polat´tan öğrencilere sesleniş
15:34 Kayalıkale köyü 'geçici özel güvenlik bölgesi' ilan edildi
15:33 Polisler köy okulundaki öğrencileri sevindirdi
15:33 3 teröristin üzerinden çıkan mühimmatlar belli oldu
15:42 Varto`lu Öğrencilerden Kuluçka Makinesi
15:41 Çocuklar muş masal günleri ile eğleniyor
15:40 Ortaokul öğrencileri eğlendirildi
15:34 Özel çocuklara yüzme eğitimi
15:33 61 okula beyaz bayrak sertifikası
19:33 Süne ' Geleceğimizin Mimarlarına Başarılar dilerim '
15:49 MUDOSK Faaliyetleri Devam Ediyor
15:48 Milli takım seçmeleri yapıldı
Fırat Demir  27.08.14 16:57 | Hit : 513  Bu Haberi Yazdır Bu Haberi Arkadaşına Gönder

20 bin öğrenci kayıt yapmadı

Eğitim Sen Muş Şubesi Yönetim Kurulu yayımladığı basın açıklamasında, TEOG sonrasında 40 bin öğrencinin zorunlu olarak imam hatiplere, 94 bin öğrencinin meslek liselerine kaydedildiğini ve 20 bin öğrencinin ise hiç kaydedilmediğini belirtti.

Eğitimde bütün kapılar kaosa açılıyor başlığıyla yazılı basın açıklaması yapan Eğitim Sen Muş Şubesi Yönetim Kurulu, hükümetin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından çıkarılan yasa ve yönetmelikleri eleştirdi.

Yazılı basın açıklamasında, Kamu hizmetlerinin piyasanın ihtiyaçları doğrultusunda dönüşümünün en önemli basamaklarından biri olan eğitimde yeniden yapılandırma ve muhafazakârlaştırma uygulamaları, hem Hükümet hem de MEB tarafından çıkarılan yasa ve yönetmelikler, eğitimde yaşanan sorunlara yenilerinin eklenmesine neden olmuştur. MEB tarafından son dönemde yapılan bazı değişiklikler ve uygulamalarla yüz binlerce öğrenci ve veli mağdur edilmiştir. Örneğin TEOG sonrasında 40 bin öğrenci zorunlu olarak imam hatiplere, 94 bin öğrenci meslek liselerine kaydedilmiştir. 20 bin öğrencinin ise hiçbir okula kaydı yapılmamıştır. Okulöncesi eğitimde ise tam gün uygulamasına son verilip ikili eğitime geçilerek hem öğrenciler hem de veliler zor durumda bırakılmıştır ifadelerine yer verdi.

Devlet okullarının kaynak sorunu yaşarken özel okullara kaynak aktarılmasının kabul edilemeyeceği belirtilen yazılı basın açıklamasında şu ifadelere yer verildi: Hükümet 2014-2015 eğitim-öğretim yılında öğrencileri özel okullara yönlendirmek amacıyla özel okula gidecek 250 bin öğrenciye, toplamda 800 milyon TL destek verileceğini açıklamıştır. Son 12 yıldır, her fırsatta özel okullara yönelik teşvik politikaları geliştirmek için olmadık yollar denenmiştir. Bugüne kadar özel okullara vergi teşvikleri ve çeşitli kalemlerde indirimler yapılmış, devlet okullarının en temel talepleri dikkate alınmazken, özel okulların istekleri hükümet ve Milli Eğitim Bakanlığı tarafından anında yerine getirilmiştir.

Devlet tarafından herkese eşit koşullarda ve parasız olarak sunulması gereken eğitim aynı zamanda demokratik, bilimsel, laik ve anadilinde olmalıdır. Temel bir insan hakkı ve toplumsal bir talep olan anadilinde eğitimin sadece özel okullar ile sınırlandırılması kabul edilemez.

Halktan toplanan vergiler, yine halk için harcanmalı, kamu kaynakları özel okullara hiçbir şekilde aktarılmamalıdır. Bu anlamda Eğitim Senin yıllardır savunduğu ve eğitim hakkının temel ayaklarını oluşturan kamusal, bilimsel, demokratik, laik ve anadilinde eğitim talebi gerçekleşmediği sürece, ne eğitimin niteliğini yükseltmek ne de eğitimde yaşanan sorunlara kalıcı çözümler üretmek mümkün değildir.

EĞİTİM YÖNETİCİLERİNİN GÖREVLENDİRİLMESİ SÜRECİ TASFİYE VE KADROLAŞMA HAREKETİNE DÖNÜŞMÜŞTÜR

Eğitim Kurumları Yöneticilerinin Görevlendirilmesine İlişkin Yönetmelikte belirtilen puanlama sistemi, MEBin eğitim yöneticilerini belirlerken işi şansa bırakmak istemediğini göstermiştir. Eğitim yöneticilerinin belirlenmesinde tamamı siyasal kadrolardan oluşan üst düzey yöneticilere yüzde 60, sınırlı sayıda okul bileşenlerine ise yüzde 40 puanlama imkanı verilerek, eğitim yöneticisi olarak görevlendirileceklerin 75 puan alması şartı getirilmiştir. Eğitim yöneticilerinin belirlenmesinde mülakat ya da sözlü sınav yöntemi üzerinden yeni bir siyasal kadrolaşma hareketi başlatılmıştır. Türkiyede nerede olursa olsun mülakat ya da sözlü sınav kelimelerinin tek karşılığının torpil olduğunu ilkokul çağındaki çocuklar bile bilmektedir.

Daha önce girdikleri sınavlarla müdür olan çok sayıda okul müdürü, MEBde görev alan ve tamamına yakını siyasal kadro olarak atanan üst düzey yöneticilerin verdiği puanlarla değerlendirilmiş, eğitim yöneticilerinin belirlenmesinde siyasi referans ve sendikal aidiyetler doğrudan belirleyici hale gelmiştir.

Eğitimin bütün kademelerinde yöneticiler belirlenirken, hiç kimse siyasi görüş, kimlik, mezhep, inanç ya da sendika farklılığı nedeniyle fiilen cezalandırılmamalı, değerlendirme ölçütleri tamamen objektif ve bilimsel kriterlere dayanarak belirlenmelidir. Eğitim yöneticilerinin belirlenmesi sürecinde siyasi ya da sendikal referanslar değil, liyakat ilkesi temel alınmalıdır. Eğitim Senin eğitim yöneticilerinin belirlenmesinde hiçbir baskı ve yönlendirmeye izin verilmemesi, her okulun kendi yöneticisini, o okuldaki eğitim bileşenlerinin katılacağı demokratik seçimlerle kendisinin seçmesi yönündeki önerisinin ne kadar haklı ve doğru olduğu bugün daha iyi görülmektedir.

TORBA YASA İLE GETİRİLEN ROTASYON VE SÖZLÜ SINAV KABUL EDİLEMEZ

Öncelikli gündemlerimizden birisi de mecliste görüşmeleri yarım kalan, önümüzdeki günlerde görüşülecek olan öğretmenlere rotasyon getiren torba yasa düzenlemesidir. Torba yasa tasarısının 98. Maddesinde yer alan düzenleme ile bir süredir kamuoyunda tartışılan öğretmenlere il içi ve il dışı rotasyon (zorunlu yer değiştirme) uygulaması eğitimde yeni bir kaosun habercisidir.

Eğitimde rotasyon tartışmaları ve aday öğretmenlerin sözlü sınav ile kadroya geçirilmek istenmesi, MEBin okul müdürlerinin ardından, öğretmenlere yönelik olarak da büyük ve kapsamlı bir operasyona hazırlandığını göstermektedir. Eğitimde performans uygulaması fiilen başlatılmış, siyasi kadrolaşma girişimleri okul müdürlerinden başlayarak yukarıdan aşağıya doğru adım adım uygulanmaya çalışılmaktadır. Böylece eğitimde tıpkı baskıcı otoriter rejimlerde olduğu gibi, fiilen hükümet memurluğu, hükümet öğretmenliği uygulamaları hayata geçirilmek istenmektedir.

Milli Eğitim Bakanlığının öğretmenlere il içi ve il dışı rotasyon uygulaması halinde tarihte Kavimler Göçünden sonra en büyük yer değiştirme hareketinin yaşanması kaçınılmazdır. Milli Eğitim Bakanlığının görevi, eğitimde 4+4+4 dayatmasında olduğu gibi, attığı her adımda, eğitim emekçilerini mağdur etmek değil, onların yaşadığı sorunlara kalıcı çözümler üretmek, taleplerini dikkate almaktır.

Eğitimde, hiçbir gerekçe eğitim emekçilerini öğrencisinden, oturduğu mahallesinden kopararak, zorla başka bir işyerine göndermesini haklı çıkaramaz. Böylesi bir uygulama, özellikle büyükşehirlerin sınırlarının son derece genişlediği bir dönemde açıkça sürgün anlamına gelecek ve on binlerce eğitim emekçisinin öğrencileriyle ilişkilerini, aile ve okul yaşantısını alt-üst edecektir. Zorunlu hizmete tabi öğretmenlere yönelik olarak resen atamalarda olduğu gibi, olası bir zorunlu rotasyon düzenlemesinin yaratacağı olumsuzluklar dikkate alınmalıdır.

Milli Eğitim Bakanlığı, eğitimde zorunlu rotasyon uygulamasını asla gündeme getirmemelidir. MEB, öğretmenleri zorunlu rotasyona tabi tutmak yerine, gönüllülük ve teşvik esasına dayalı çözümler geliştirmelidir. Hiçbir eğitim emekçisi kendi isteği dışında çalıştığı okuldan, çalışma arkadaşlarından ve öğrencilerinden zorla koparılmamalıdır.

ÖĞRETMEN VE PERSONEL AÇIKLARI, ATAMASI YAPILMAYAN ÖĞRETMENLER SORUNU ÇÖZÜLMELİDİR

Milli Eğitim Bakanlığı, bir taraftan her fırsatta öğretmenlerin niteliklerini ve yeterliliklerini tartışmaya açarken, diğer taraftan ihtiyaç kadar öğretmen ataması yapmaması ve ücretli öğretmen istihdamının artması dikkat çekicidir. Benzer bir şekilde okullardaki yardımcı hizmetli ve memur açıkları sürmekte, bu hizmetler İŞKUR tarafından toplum yararına çalışma kapsamında geçici olarak istihdam edilen personel ve taşeron işçiler tarafından yapılmaktadır.

Son 12 yılda atanan öğretmen sayısı artmış gibi görünse de, öğrenci sayısı ve emeklilik oranları dikkate alınırsa, atanan öğretmen sayısı öğretmen ihtiyacının geridir. Önümüzdeki birkaç yıl içinde işsiz öğretmen sayısının 500 bine yaklaşması kaçınılmaz görünmektedir. Türkiye bugün işsiz öğretmenler ordusu sorunu ile karşı karşıyadır. Atama bekleyen işsiz öğretmen sayısını her geçen yıl arttıranlar, işsiz öğretmenleri büyük bir strese sokmakta, intiharlara kadar varan olumsuz sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Bugüne kadar ataması yapılmadığı için 40ın üzerinde işsiz öğretmen intihar etmiştir.

Eğitim Sen, yıllardır eğitim sisteminin kanayan yarası olan öğretmen atamaları, yardımcı personel ve memur açıkları konusunda Milli Eğitim Bakanlığını sorunun kalıcı olarak çözümü için adım atmaya çağırmakta, eğitimdeki bütün kadrosuz ve güvencesiz istihdam biçimlerine son verilerek, herkesin kadrolu ve güvenceli olarak çalıştırılmasını talep etmektedir. Bakanlık öğretmen, yardımcı hizmetli ve memur atamaları konusunda derhal bir plan hazırlamalı ve bu sorunu en kısa sürede çözmeyi hedeflemelidir.

Yeni eğitim öğretim yılı öncesinde eğitim sisteminin karşı karşıya olduğu güncel sorunlar kuşkusuz burada saydıklarımızla sınırlı değildir. Milli Eğitim Bakanlığının sadece son birkaç ay içinde gündeme getirdiği konular, yapılan yasa ve yönetmelik değişiklikleri ve özellikle eğitim yöneticileri ile ilgili olarak hayata geçirilen uygulamalar, 2014-2015 eğitim öğretim yılının çetin mücadelelere gebe olduğunu göstermektedir.

Hükümet ve Milli Eğitim Bakanlığı şunu çok iyi bilmelidir ki, boynumuza geçirilmek istenen zincirin farkındayız. Eğitim Sen olarak hükümet ve MEBin gerek toplumsal yaşamda, gerekse eğitimde hayata geçirmeye çalıştığı dayatmacı, anti-demokratik ve bilim dışı politika ve uygulamalar karşısında sessiz kalmayacağımız, demokratik tepkimizi her platformda göstermeye devam edeceğimiz bilinmelidir.

 

Muş Manşet Gazetesi



yorum

 

 

 



 




ÜYE PANELİ
 Kullanıcı adı :  
Şifre :  
Kod :  
381275
Yeni Kayıt !
Şifremi Unuttum !

BİZİ DESTEKLEYENLER
  • Haber 49 Gazetesi
  • Muş Ovası Gazetesi
  • Muş Manşet Gazetesi
  • Muş Gündem Gazetesi
BAZI ÇALIŞMALARIMIZ
SPONSORLARIMIZ
GEREKLİ BAĞLANTILAR
© Muş Web Portal - Muş İli İnternet Sitesi |  Barındırma Memleket Hosting. Webmaster Mahmut Sönmez
Site içeriği ve fotoğraflar izinsiz olarak kullanılamaz. Site dışından alınan haberlerin kaynağı belirtilmiştir. Sitemize ait haberler kaynak belirtilerek kullanılabilir.
bu sayfa 0.3 saniyede hazırlanmıştır..